۲۴ ساعت

26 سپتامبر
۲دیدگاه

پیام تبریکی و نظرات محترم سید عبدالقادر رحیمی

تاریخ نشر : پنجشنبه ۵ میزان  ( مهر ) ۱۴۰۳  خورشیدی – ۲۶ سپتامبر   ۲۰۲۴  میلادی – ملبورن – استرالیا

 

پیام تبریکی و نظرات محترم

سید عبدالقادر رحیمی

سلام اقای بشیر ! 

چنانکه در سایت دیدم خواسته شده بود نظریات خود را بنویسیم و من هم آنچه را در مدتی که با سایت ۲۴ ساعت سرو کار داشتم ، یافته هایم را پیش کش می نمایم : 

از گذشته های دور با سایت ۲۴ ساعت آشنایی نداشتم و یک سا ل و اندی بیشتر نمی شود که با این سایت آشنا شدم و در بخش طنز نوشته های فرستادم که مورد قبول قرار گرفته و منتشر شده است”. 

این سایت د رتویتر ، فیس بوک، و انستاگرام همزمان نشر می شود که خود وسعت ساحه نشراتی را می رساند. تهیه مطالب و به روز ساختن سایت از سه دریچه مختلف هم دقت می طلبد و هم زمان ،هر چند هیچ خواننده یی حتی شاید کوچکترین توجهی به زحمات دست اندرکاران جریده مبذول ندارند. 

شاید همه مطالبی که از این دریچه به نشر می رسد اگر مثل سابق روی کاغذ به نشر می رسید جریده یی میشد احتمالا شش صفحه یی و کارمندانی را میطلبید شاید بین هشت تا ده نفر که از صبح تا اخرشب مصروف تهیه و چاپ و ویراستاری می بودند و دست اخر هم توزیع دروازه به دروازه جریده که آن هم همت و زحمت زیادی را میطلبید.، مگر حالا این همه کا ر را فقط یک نفر عهده دار است و آن هم اقای بشیر. 

ایشان هم باید مطلب جمع کنند ، هم آنها را ویراستاری نمایند و هم در سایت ۲۴ ساعت در محل مربوطه جابجا و منتشر نمایند تا من و شما برای یافتن آن سرگردان نشویم. مثل این که آقای بشیر هم رئیس ، اطلاعات فرهنگ است هم ژورنالیست هم مصحح و هم نهایتا توزیع کننده جریده. 

جالب تر این است که در سابق درمقابل این همه زحمت باید مبلغی را می پرداختی تا نسخه یی از روزنامه و یا جریده را به اختیارت می گذاشتند که تو آن را مطالعه می کردی ولی حالا این همه امکانات  را آقای بشیر رایگان به اختیار خواننده گان سایت می گذارد و منتظر نیست کسی بگوید مرحبا دست تان درد نکند. برعکس اگر چشم عیب بین ما به کوتاهی احیانا مواجه شود بی گمان پیام می گذاریم وگوشزد می کنیم . 

نکته جالب دیگر اینکه نویسنده گان این سایت در پنج قاره جهان سکنا دارند گویا این نشریه نقطه یی وصلی هست که افغانهای داخل افغانستان و افغان های بیرون از افغانستان را به هم پیوست داده است و این مامول به درستی و نیکویی انجام یافته است. بخصوص اینکه نسل نوی که در داخل کشور تبارز کرده اند و نسل نوی که در بیرون از کشور پرورش یافته اند ازین طریق با هم آشنا می شوند و به فراورده های علمی ادبی همدیگر دسترسی پیدا می کنند. 

وقتی برای بار اول بخش های دیگر این سایت را ورق زدم دیدم قلم به دستان کشور ما در پنج قاره جهان حضور دارند و همین دریچه بوده است که ایشان را به هم پیوست داده و کانادا را به لندن و امریکا را به استرالیا و اروپا را به افغانستان و ایران گره زده است. 

 نمیدانم شاید من متوجه نشدم و یا واقعیت چنین است که آثار و فراورده های علمی و ادبی خواهران ما از داخل کشور کمتر به نظر می رسد     به خصوص آنهای که در سالهای اخیر در داخل کشور وبعضا در بیرون از کشور رشد یافته و تبارز نموده اند. 

این امر می تواند دو عامل داشته باشد یک این که برای سایت ۲۴ ساعت کمتر تبلیغات شده است و همه نویسنده گان داخل و بیرون از کشور به آن اشنایی کامل ندارند و عامل دیگر  اینکه ممکن برای جلب همکاری نویسنده گان جوان داخل کشور برنامه ریزی جدی صورت نگرفته است. 

برای براوردن این مامول همه کسانیکه با این سایت همکاری دارند میتوانند ممد واقع شوند . هرکدام با ده ها نویسنده و شاعر دیگر در ارتباط اند و می توانند نقطه وصلی باشند برای معرفی نسل نو وجلب .همکاری شان  

زحمات محترم اقای بشیر و همه دست اندر کاران درخور ستایش است

در پایان فرا رسیدن هفدهمین سال نشراتی سایت ۲۴ ساعت را به مسئولین سایت و همه علاقه مندان تبریک عرض میکنم.

عمر شما دراز.

سید عبدالقادر رحیمی

المان

 

 

۲ پاسخ به “پیام تبریکی و نظرات محترم سید عبدالقادر رحیمی”

  1. admin گفت:

    جناب آقای رحیمی عزیز از پیام زیبا و پرمحتوای تان جهانی سپاس ، در مورد بانوان داخل کشور دوستانی وعده همکاری دادند ، اما با تأسف پس ازتحولات جاری در کشور ارتباطات کاملا قطع شده . ما همیشه ابراز آماده گی نمودیم برای نشر مطالب و سایر فعالیت های فرهنگی بانوان عزیز ، امیدوارم که دوستانی که برای شان مقدور است درین زمینه همکاری لازم بنمایند.
    باعرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

  2. مهدی بشیر گفت:

    ممنون پیام زیبا دوست گرامی جناب آقای رحیمی و تشکر پیشنهادات تان .
    باعرض حرمت
    مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما